Scientific Production and Its Relevance to Neonatology Research Lines in a Teaching Institution
Keywords:
scientific publication, scientific production, pertinence, neonatology.Abstract
Introduction: The results of scientific research made the university and its teaching scenarios visible.
Objective: To determine the relevance of scientific production with the lines of research in the specialty of neonatology, in "Miguel Enríquez" Faculty of Medical Sciences.
Methods: Observational, descriptive, cross-sectional and retrospective study. The universe was formed by the scientific publications made in the period 2015-2021, and their relationship with the lines of research. The information was organized in three dimensions: general data of the faculty, scientific and technological impact, and relevance. The collection of information was carried out through the Google Scholar search engine, the Virtual Health Library and evidence delivered.
Results: A total of 135 publications were made by 94.4 % of the teachers; 15 books and 40% book section; at the rate of 7.5 publications/teacher. 9 to 13 professors published annually. 54.8% submitted scientific articles, of which 61% were original; 15.6% in English and in well-visibilized databases. There was an upward trend in the thesis generated and relevance to the lines of research established in the teaching scenarios.
Conclusions: The scientific production of the faculty and the theses carried out were pertinent to the lines of research established in the neonatology program. The publications of the professors favored the generation of knowledge and, in some topics, constituted teaching material in the specialty.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Avisos de derechos de autor propuestos por Creative Commons
1. Política propuesta para revistas que ofrecen acceso abierto
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).